برگزاری برنامه‌های هفته پژوهش با محوریت جهاد تبیین

ارسال شده در تاریخ :

معاون پژوهشی دانشگاه فردوسی مشهد از برگزاری برنامه‌های هفته پژوهش در مشهد با محوریت جهاد تبیین خبر داد.

دکتر رضا لطفی در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: نمایشگاه هفته پژوهش امسال در روزهای ۱۴، ۱۵ و ۱۶ آذرماه در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار می‌شود و با توجه به شعار سال، شعار هفته پژوهش امسال «پژوهش و فناوری، پیشران تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» در سطح ملی انتخاب شده است.

وی اظهار کرد: امسال برنامه‌های هفته پژوهش متفاوت از سال‌های دیگر و با محوریت «جهاد تبیین» که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، انجام می‌شود و رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، به‌عنوان دبیر کل شورای سیاست‌گذاری هفته پژوهش در حال ایفای نقش است.

دکتر لطفی افزود: برنامه‌های هفته پژوهش در سه زیربخش تقسیم شده است، بخش برگزیدگان هفته پژوهش که دبیر آن معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فردوسی مشهد است، بخش دانش‌آموزی که آموزش و پرورش عهده دار آن است و بخش واحدهای فناور و برگزاری نمایشگاه است که مسئولیت آن برعهده پارک علم و فناوری می باشد.

معاون پژوهشی دانشگاه فردوسی مشهد بیان کرد: نمایشگاه پژوهش، به‌طور خاص امسال چند تغییر نسبت به سال‌های گذشته دارد؛ یکی آنکه به‌طور مشخص از فناوران برتر و آنان که اثرگذاری اجتماعی بیشتری دارند، به‌عنوان برگزیدگان تقدیر خواهد شد. دوم آنکه تلاش شده کاملاً از حرکت‌های شکلی و صوری پرهیز شود و کار واقعی در راستای نشان دادن پژوهش‌های اصیل، واقعی و اثرگذار به جامعه داشته باشیم.

وی ضمن پیش‌بینی حضور ۴۰ دستگاه دولتی و خصوصی در حاشیه نمایشگاه امسال گفت: به‌طور ویژه از دانشجویان، دانش‌آموزان و عموم مردم برای حضور در نمایشگاه دعوت می‌شود تا از نزدیک با پیشرفت‌های روزافزون حوزه پژوهش و فناوری آشنا شوند، زیرا از نزدیک دیدن دستاوردها می‌تواند اعتماد و باور مردم را در راستای «جهاد تبیین» بازسازی کند.

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه