آیین اختتامیۀ رویداد کاوش برگزار شد

ارسال شده در تاریخ :

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشگاه فردوسی مشهد، آیین اختتامیۀ رویداد کاوش به همت مدیریت ارتباط با صنعت و جامعۀ دانشگاه فردوسی مشهد در تاریخ 10 خردادماه 1402 برگزار شد.
مهدی پناهی، مدیر ارتباط با صنعت و جامعۀ دانشگاه فردوسی مشهد، دربارۀ طرح کارآموزی بلندمدت گفت: دانشجویان کارشناسی ما به جای اینکه چهارساله فارغ التحصیل شوند، به مدت پنج سال که یک سال آن کارآموزی در صنایع خواهد بود، تحصیل می کنند و امکان اشتغال خود را در آینده افزایش می دهند.
وی ادامه داد: یکی از اهدافی که در برنامۀ کارآموزی بلندمدت داریم، این است که هم دانشجویان با صنایع استان آشنا شوند و هم صنایع زودتر دانشجویان را بشناسند و وقتی که برنامۀ درسی با طرح کارآموزی بلندمدت مصوب شود، سه کارآموزی در لیست برنامۀ درسی دانشجویان قرار خواهد گرفت.
علی رضا دلیری، رئیس ادارۀ مهارت افزایی و توسعۀ کارآموزی دانشگاه فردوسی مشهد، در ارتباط با مأموریت های این اداره توضیح داد: برای این اداره چند مأموریت تعیین شده است که یکی از آن ها، دورۀ کارآموزی‏ بلندمدت و در حال اجرا است. همچنین بحث مهارت افزایی وجود دارد که بتوانیم توان اشتغال پذیری و اشتغال زایی را در دانشجویان افزایش دهیم و همچنین بحث کاریابی نمایشگاه های سالانۀ کار را در سطح دانش آموختگان داریم.
وی در خصوص برنامۀ کارآموزی یک ساله گفت: برنامۀ کارآموزی که در دانشگاه فردوسی مشهد طراحی شد، یک دورۀ یک ساله است که اختیار آن به دست گروه های آموزشی داده شده تا این دورۀ یک ساله را طراحی کنند. دوره شامل دو نیم سال تحصیلی است و دانشجو از دانشگاه خارج شده و در صنعت مشغول به کار می شود.
دلیری افزود: حمایت های مالی اتفاق می افتد و دانشجو آماده می شود تا در حوزۀ تحصیلی خود، مهارت های موردنیاز را کسب کند و مشغول به کار شود. با توجه به اینکه دانشجویان یک سال در صنعت فعالیت می کنند، دورۀ کارشناسی آن ها پنج ساله خواهد بود.
رئیس ادارۀ مهارت افزایی و توسعۀ کارآموزی دانشگاه فردوسی مشهد دربارۀ اهداف و مزایای این طرح بیان کرد: آشنایی دانشجو با توانایی های فردی بالقوۀ خود و بالفعل کردن آن ها، گذراندن دوره های تخصصی، افزایش بهره وری فردی، ارتقای صلاحیت حرفه ای دانش آموختگان، افزایش توان عملیاتی و تخصصی و افزایش شانس اشتغال پس از فارغ التحصیلی از اهداف و مزایای این طرح است.
شایان ذکر است که در انتهای اختتامیۀ رویداد کاوش، پس از اجرای گروه موسیقی از نمایندگان صنایع تقدیر و تشکر شد.

خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشگاه فردوسی مشهد: حانیه ظریف
دبیر کارگروه پوشش خبری: یگانه تقی زاده

 

0316

( 1 پیوست )

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه