نشستی با عنوان «بازاریابی بین المللی نوین گردشگری و برندسازی مقصدها» با سخنرانی دکتر محمدرضا سلطانی متخصص در حوزه روانشناسی و با حضور دکتر حمدالله سجاسی و دکتر هادی اعظمی (اعضای هیات علمی گروه جغرافیا) در روز سهشنبه 12 آذرماه 1398 در سالن حائری دانشکده ادبیات و علوم انسانی برگزار گردید.
از نکات بارز این نشست علمی حضور افراد از اقشار و جاهای مختلف کشور بود، بطوری که علاوه بر دانشجویان و اعضای هیات علمی از گروه جغرافیا، دانشجویانی از سایر رشتهها و همچنین سایر شهرها حتی قشم حضور داشتند. علاوه بر این، استقبال نهادهای دولتی نیز چشمگیر بود، که می توان به معاون سرمایهگزاری و رئیس اداره میراث فرهنگی مشهد اشاره کرد.
در این سخنرانی علمی، ابتدا دکتر سجاسی قیداری در رابطه با بازاریابی بینالمللی و اهمیت آن در برندسازی مطالبی را ارائه کرده و سپس دکتر سلطانی به اهمیت رویکردهای جدید در بازاریابی گردشگری پرداخته و تجربیاتی از شیوههای بازاریابی نوین با رویکرد روانشناسی را در رابطه با کشورهایی مثل بیرمه و لائوس و کرهجنوبی و ... بیان کرد. سپس پرسش و پاسخهایی میان حاضرین و سخنرانان انجام شد. در نهایت دکتر اعظمی و دکتر مفیدی به جمعبندی جلسه پرداختند.