چهارمین جشنواره فرهنگ ملل در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می شود

ارسال شده در تاریخ :

دکتر زینب موذن زاده، رئیس اداره دانشجویان بین الملل دانشگاه فردوسی مشهد در گفت و گو با روابط عمومی دانشگاه با اشاره به اینکه حدود 1300 دانشجو و زبان آموز از 23 کشور جهان در دانشگاه فردوسی مشهد در حال تحصیل هستند، اظهار داشت : چهارمین جشنواره فرهنگ ملل، 11 تیرماه 1397 در این دانشگاه آغاز خواهد شد و تا 14 تیرماه ادامه خواهد داشت..
وی شعار جشنواره امسال را "فرهنگ، دانش، صلح جهانی" عنوان کرد و افزود: با دو بال فرهنگ و دانش خواهیم توانست در آسمان صلح و دوستی به اوج برسیم و در کنار فرهنگ ها و باورها مسالمت آمیز با هم در تعامل باشیم.

رئیس اداره دانشجویان بین الملل  دانشگاه فردوسی مشهد بیان کرد این  جشنواره که برای اولین بار با مشارکت معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد برگزار خواهد شد،  دارای بخش ها و محور های گوناگونی در حوزه فرهنگی، ورزشی و علمی خواهد بود. جشنواره غذا نیز  طبق روال سال های گذشته برگزار خواهد شد.
وی از برپایی غرفه ای با نام ایران و خراسان  در چهارمین جشنواره فرهنگ ملل خبر داد و افزود: غرفه های نمایشگاه با حضور 23 کشور برپا خواهد شد. دانشجویان در هریک از غرفه ها به معرفی فرهنگ و آداب ورسوم و لباس رسمی و سنتی، صنایع دستی و جاذبه های گردشگری کشور خود خواهند پرداخت.
موذن زاده تاکید کرد: هدف ما از برگزاری این جشنواره به عنوان یک فعالیت فوق برنامه فرهنگی  ایجاد شور و نشاط و اشتیاق در دانشجویان برای تلاش و رقابت سالم و تعامل با سایر ملیت ها  و ایجاد فضای دوستانه   بین دانشجویان بین المللی و دانشجویان ایرانی دانشگاه فردوسی مشهد است.
وی از برگزاری چهارمین دوره مسابقات ورزشی دانشجویان بین المللی دانشگاه فردوسی مشهد قبل از برگزاری جشنواره فرهنگ ملل خبرداد و بیان کرد: در راستای افتتاحیه مسابقات ورزشی روز چهارشنبه 30 خرداد ماه1397،راهپیمایی همگانی  از میدان علوم دانشگاه فردوسی مشهد تا اداره دانشجویان بین المللی، با حضور دانشجویان از ملیت های مختلف و همه علاقمندان از خانواده بزرگ  دانشگاه فردوسی مشهد انجام شد.
رئیس اداره دانشجویان بین الملل دانشگاه فردوسی مشهد افزود: در مراسم اختتامیه از برگزیدگان و نخبه های علمی، ادبی و هنری  نیز از برگزیدگان جشنواره ورزشی و  غرفه های برتر  تقدیر به عمل خواهد آمد.
وی در پایاین از همه علاقمندان دعوت نمود تا از این جشنواره با شکوه بازدید نمایند.

ارسال کننده خبر: شهابی

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه