نشست مشترک دانشکده علوم ریاضی دانشگاه فردوسی مشهد و شهرداری با کارآفرینان حوزه علوم داده

ارسال شده در تاریخ :

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد، پیرو تفاهم‌نامه منعقدشده همکاری‌های علمی مابین دانشکده علوم ریاضی و شهرداری مشهد و تصویب دانشکده علوم ریاضی به‌عنوان محور اجرایی کلیه پروژه‌های  داده‌های کلان» و بازی انگاری در شهرداری، نشست مشترک توسط دانشکده علوم ریاضی و معاونت برنامه‌ریزی و توسعه نیروی انسانی شهرداری مشهد در حوزه علوم داده برگزار شد.

این نشست با حضور بیش از 70 نفر از صاحب‌نظران شامل کلیه شرکت‌های دانش‌بنیان، مرکز رشد، پارک علم و فناوری، کارآفرینان فعال و اساتید و نخبگان دانشگاه‌های مشهد و تهران با زمینه تخصصی داده‌های کلان» در ساعت 10 صبح روز پنج‌شنبه 15 شهریورماه 97 در محل تالار شهدای شهرداری برگزار شد.

موضوع جلسه ارائه سرفصل‌های آمار و داده‌های شهرداری مشهد و نحوه واگذاری آن در حوزه‌های حمل‌ونقل، ترافیک و خدمات شهری، محیط‌زیست، معماری و شهرسازی و ... بود که توسط مسئولان فاوای شهرداری برای حضار ارائه گردید. همچنین شیوه اجرایی استفاده از این اطلاعات از طریق دفتر همکاری‌های علمی دانشکده علوم ریاضی و شهرداری مشهد توضیح داده شد.

در ابتدای نشست مهندس آل شیخ، معاون برنامه‌ریزی و توسعه نیروی انسانی به سیاست‌های جدید شهرداری در خصوص ارائه اطلاعات شهری با همکاری دانشگاه فردوسی مشهد در جهت ارائه خدمات بیشتر و کارآفرینی در جامعه اشاره و خاطرنشان کرد که با توجه به پروژه تعریف‌شده، کلیه اطلاعات به‌جز اطلاعاتی که مربوط به حریم شخصی افراد می‌باشد قابل‌ارائه خواهد بود.

در ادامه دکتر علیرضا سهیلی، رئیس دانشکده علوم ریاضی طی سخنانی بیان کرد: در راستای سیاست‌های جدید دانشگاه فردوسی مشهد و گذر از دانشگاه‌های پژوهش محور به کارآفرین، دانشکده علوم ریاضی اقداماتی در دست اجرا دارد. یکی از این فعالیت‌های اثربخش همکاری در مدیریت شهری هوشمند و کارآمد با شهرداری مشهد می‌باشد که در ابتدای سال اولین دفتر همکاری‌های علمی شهرداری و دانشگاه‌های شهر مشهد در دانشکده علوم ریاضی راه‌اندازی گردید. بر اساس توانمندی‌های دانشکده دو کارگروه آمار و فناوری اطلاعات «و» بهینه‌سازی و مدل‌سازی» در این دفتر تشکیل و فعال می‌باشند.

 وی افزود امروز این مسؤولیت را می‌پذیریم که محور اجرایی کلیه پروژه‌های مرتبط با «داده‌های کلان» و «بازی انگاری» شهرداری مشهد از طریق این دانشکده انجام گیرد. بررسی اولیه طرح، تعیین صلاحیت مجری و پیشنهاد طرح به شهرداری از طریق دانشکده انجام می‌گیرد. در صورت نیاز دانشکده در اجرای طرح نیز می‌تواند به‌عنوان مشاور، ناظر و یا همکار باشد.

در ادامه جلسه به سؤال‌های حاضران پاسخ داده شد.

ارسال کننده خبر: محمدی

840438

840439

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه