نشست رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی

ارسال شده در تاریخ :

روز دوشنبه 24 دی‌ماه 1397 دکتر محمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با سردار تقوی فرمانده جدید نیروی انتظامی خراسان رضوی دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار دکتر کافی به معرفی جایگاه علمی دانشگاه فردوسی مشهد پرداخت و گفت: این دانشگاه در حوزه بین‌المللی با داشتن 1700 دانشجوی غیر ایرانی از 21 کشور جهان رتبه اول کشور را در میان دانشگاه‌ها به خود اختصاص داده است. وی با اشاره به سند راهبردی دانشگاه و چشم‌انداز 512 اظهار داشت: هم‌اکنون دانشگاه فردوسی مشهد در نظام رتبه‌بندی لایدن در جایگاه 490 جهان قرار دارد که بااین‌وجود به اهداف و چشم اندازه‌های خود نزدیک شده است.

دکتر محمد کافی اظهار داشت: علی‌رغم محدودیت‌ها و دشواری‌های موجود، شتاب علمی دانشگاه فردوسی مشهد موردتوجه برخی کشورهای اروپایی قرارگرفته است. وی همچنین جایگاه دانشگاه فردوسی مشهد را در نظارت بر کیفیت آموزش عالی استان تشریح کرده و تصریح کرد این دانشگاه به‌عنوان نماینده وزارت علوم در استان خراسان رضوی به شمار می‌آید.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد ایجاد شبکه دانشگاه‌های استان را یکی از دستاوردها و ظرفیت‌های استان ذکر کرده و گفت: این شبکه باهدف هم‌افزایی و همکاری میان دانشگاه‌های استان خراسان رضوی و با همکاری استانداری خراسان رضوی ایجاد گردیده که در بین استان‌های کل کشور منحصربه‌فرد است.

دکتر محمد کافی، دانشگاه فردوسی مشهد را دانشگاهی به‌دوراز جریانات سیاسی و متمرکز بر مأموریت‌های علمی عنوان کرد. وی همچنین رویکرد دانشگاه را به سمت کارآفرینی دانسته و گفت هم‌اکنون 31 شرکت دانش‌بنیان در این دانشگاه در حال فعالیت می‌باشند.

سردار تقوی فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از همکاری‌های گذشته، برای توسعه و تعمیق همکاری‌ها ابراز امیدواری کرد.

ایشان تأکید کرد ما در نیروی انتظامی می‌بایست دانشگاه را حمایت کنیم. وی با اشاره به نقش استادان در تأمین امنیت جامعه گفت ظرفیت استاد در ایجاد امنیت در جامعه می‌تواند بسیار مؤثر باشد؛ و همچنین افزود:  با توجه به کاهش ظرفیت‌ها و منابع ما مجبوریم به سمت بهره‌گیری از علم و فناوری برویم. وی ابراز امیدواری کرد با همکاری‌های مستمر و مؤثر دانشگاه‌ها و مراکز علمی با نیروی انتظامی، استان خراسان رضوی بتواند الگویی برای سایر استان‌های کشور باشد.

سردار تقوی فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی در این دیدار عملکرد دانشگاه فردوسی مشهد را نه تنها باعث افتخار استان، بلکه مایه مباهات نظام برشمرد.

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه