نشست رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با اعضای هیئت‌علمی دانشکده علوم ریاضی برگزار شد

ارسال شده در تاریخ :

دکتر محمد کافی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با حضور در دانشکده علوم ریاضی دانشگاه با اعضای هیئت‌علمی این دانشکده دیدار و گفتگو کرد.

در نشستی که در ساعت 12 روز دوشنبه 16 بهمن ماه 96 در سالن شورای دانشکده علوم ریاضی برگزار شد، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، ضمن ابراز تأسف برای درگذشت سه تن از استادان دانشکده که در سال 96 دار فانی را وداع گفتند، آن را ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر خواند و از همه استادانی که در طول تاریخ دانشکده با مدیریت بهینه موجب اعتلای دانشکده شده‌اند به نیکی یادکرد.

دکتر کافی هدف از حضور خود را تشکر و قدردانی از تلاش‌های اعضای هیئت‌علمی و دعوت از آنان به همفکری برای مدیریت دانشگاه در راستای اعتلا و بهبود شرایط عنوان کرد.

دکتر علیرضا سهیلی، رئیس دانشکده علوم ریاضی نیز ضمن خوش‌آمد گویی به رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، دو محور مورد تأکید خود در ریاست دانشکده را ترمیم زیرساخت‌های دانشکده و ارتقاء اثربخشی دانشکده در دانشگاه و جامعه عنوان کرد. دکتر سهیلی همچنین به بیان برخی از دستاوردها و مشکلات دانشکده پرداخت. رئیس دانشکده علوم ریاضی، تصویب رشته ریاضی زیستی، راه‌اندازی رشته علوم کامپیوتر، توجه به زیرساخت‌های پژوهشی و ادامه همکاری پژوهشی بادانش آموختگان با اجرای طرح افزایش توانمندی و دستاوردهای علمی دانشکده، رفع مشکل حضور اعضای هیئت‌علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در ساعات غیر اداری را از دستاوردهای دانشکده برشمرد و به مشکلات دانشکده، ازجمله فضای فیزیکی و نیاز به مقاوم‌سازی ساختمان، نبود سالن اجتماعات و مشکل در هزینه کرد پژوهانه ب اعضای هیئت‌علمی دانشکده اشاره کرد.

در ادامه اعضای هیئت‌علمی به ارائه پیشنهاد‌ها و بیان نقطه نظرات خود پرداختند. ازجمله موضوعاتی که در این نشست مطرح شد عبارت بودند از:

توجه به تنوع تولیدات پژوهشی و توانمندی‌های متفاوت اعضای هیئت‌علمی، توجه به سیاست‌های تشویقی بیش از مقررات سخت‌گیرانه در معاونت‌های آموزشی و پژوهشی برای ارتقاء کیفیت در آموزش و پژوهش، تقویت روحیه همکاری پژوهشی و آموزشی در دانشگاه، پذیرش دانشجویان باکیفیت علمی بالاتر در تحصیلات تکمیلی، استخدام هیئت‌علمی خوب و کارآمد، ایجاد بستر مناسب برای پژوهشگران، ساخت آمفی‌تئاتر، عدم صدور آئین‌نامه‌های پی‌درپی

در ادامه این برنامه، دکتر کافی ضمن پاسخگویی به برخی سؤالات اساتید، دورنمایی از سیاست‌های وزارت و دانشگاه را در چهارساله دوم مدیریت خود تبیین و با اشاره به برخی مشکلات مالی، به ارتباط با جامعه و جذب دانشجوی بین‌المللی تأکید کرد.

دکتر کافی در پایان این نشست، با اشاره به اینکه بهتر شدن کیفیت دانشجویان ورودی نیاز به سیاست‌گذاری مالی دارد، تلاش‌های دانشکده علوم ریاضی را در خصوص جذب دانشجویان بهتر قابل‌تقدیر دانست.

811280

811281

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه