غرفه دانشگاه فردوسی مشهد غرفه برتر نمایشگاه پژوهش و فناوری استان خراسان رضوی

ارسال شده در تاریخ :

اختتامیه نوزدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری استان خراسان رضوی با معرفی برترین ها در شامگاه پنجشنبه 15 آذر ماه 1397 برگزار گردید

نوزدهمین نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان خراسان رضوی که با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد و سایر دانشگاه ها و نهادهای پژوهشی و آموزشی با شعار فراهم سازی بستری برای تجاری سازی طرح ها و فرصتی برای سرمایه گذاری و با حضور بیش از 55 شرکت و نهاد پژوهشی و فناوری در قالب 260 زیر مجموعه در 360 غرفه با برپا شده بود، شامگاه پنجشنبه 15 آذرماه 1397 با برگزاری مراسم اختتامیه و معرفی برترین ها به کار خود پایان داد.

دکتر محمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، برپایی این نمایشگاه را فرصتی برای همگرایی و همبستگی میان پژوهشگران، صنعتگران و فناوران دانست و افزود:ظرفیت های پژوهشی و فناوری در استان خراسان رضوی بسیار زیاد است و برپایی این نمایشگاه می تواند پتانسیل های پژوهشی و فناوری این استان را به نمایش گذارد و فرصت مناسبی را برای سرمایه گذاری صنعتگران فراهم آورد. وی همچنین با بزرگذاشت روز دانشجو و با اشاره به حوادث این روز اذعان داشت: هر نسل از دانشجویان که وارد دانشگاه ها می شوند حلقه ای از زنجیره بلند جنبش دانشجویی هستند و این قشر از جامعه می تواند موجب پیشرفت و اعتلای میهن عزیزمان باشد که لازمه آن توجه به طرح ها و ایده های پژوهش محور و فناورانه آنها است که لازم است در مسیر صحیح قرار گیرد.

دکتر محمد کافی در ادامه کشور ایران را کشوری ثروتمند و دارای پتانسیل های زیاد عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از ثروت های ایران، توانمندی پژوهشی و پژوهشگران ایران است که بی شک در این حوزه ایران دارای جایگاه بسیار مناسبی در جهان است. وی به این نکته اشاره داشت که ایران رتبه 17 برترین کشورهای جهان در شتاب علمی دنیا را دارد و قطعاً مسئولین باید این امر را مدیون پژوهشگران و دانشجویان نخبه و جوان بدانند.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد توجه کمتر به مراکز پژوهشی در دانشگاه ها توسط صنعتگران و متولیان این حوزه را نقطه گم شده در پیشرفت بیش از پیش پژوهش و فناوری دانست و به این نکته اشاره کرد: لازم است که صنعت ما نگاه درون کشوری داشته باشد و از دانشگاه ها و مراکز پژوهشی نیازمندی های خود را مطالبه کند تا بتواند در این زمینه به روز شود و در دنیا جایگاهی برای خود کسب نماید. وی افزود: امیدواریم در آینده ای نزدیک و به برکت برگزاری این نمایشگاه ها این مهم محقق شود و لازم است تا بزرگان و سیاست گذاران این کشور به این نکته توجه داشته باشند که پژوهش و فناوری و تکیه بر توان داخلی رمز موفقیت کشور خواهد بود و امیدواریم روزی برسد که پژوهشگران ما از دست صنعتگران اعتبارات خود را بگیرند و صنعتگران با تأیید پژوهشگران کار خودشان را پیش ببرند.

دکتر فریبا گودرزی معاون پژوهش و فناوری مطالعات راهبردی وزارت کشوردر این مراسم با ابراز رضایت از برپایی نمایشگاه های دستاوردهای پژوهشی و فناوری در استان ها کشور به این نکته اشاره کرد که: کشور ایران زمانی موفق خواهد بود و به جایگاه خود در سطح جهان در حوزه های مختلف خواهد رسید که تصمیم گیری هایش بر اساس پژوهش و تحقیق علمی باشد. وی همچنین افزود: لازم است تا پژوهش ها و کارهای فناورانه و خلاقانه دانشمندان و پژوهشگران ما به سمتی برود که موجب حل و فصل مشکلات و معضلات موجود در کشور گردد.

دکتر گودرزی با اشاره به ارتباط وزارت کشور با سایر وزارتخانه ها، تعامل و همکاری بین وزارتخانه ها را موجب پیشرفت و اعتلای جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: با توافق و تعامل صورت گرفته میان وزارت کشور و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری توانستیم استانهای کشور را در مسیر پژوهش و فناوری قرار دهیم و از استانها خواستیم تا فعالیت ها و پروژه های پژوهش محور و فناورانه خود را در منسه ظهور قرار دهند و با استفاده از یک سامانه ارزیاب به ارزیابی استانها در زمینه پژوهش و فناوری بپردازیم و در نهایت استانهای برتر را معرفی نماییم که این امر منجر به ایجاد یک رقابت سازنده میان استانها در زمینه پژوهش و فناوری گردید و خوشبختانه منجر به پیشرفت های عظیم دراین زمینه شد و امیدواریم این راه ادامه داشته باشد و به زودی شاهد پیشرفت های بزرگ در عرصه پژوهش و فناوری در جای جای کشور عزیزمان باشیم.

در پایان این مراسم از مراکز، نهادها، طرح ها و غرفه های برتر حاضر در این نمایشگاه تقدیر به عمل آمد که مرکز پژوهش جانور شناسی کاربردی دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان برترین مرکز پژوهشی و هسته پژوهش و فناوری  بیو مولکولی دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان هسته پژوهشی برتر و غرفه دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان برترین غرفه نمایشگاه معرفی شدند.

 

ارسال کننده خبر: الهی نژاد

pj97707

pj97705

pj97706

pj97704

pj97703

pj97702

pj97701

pj97700

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه