عضو هیئت‌علمی دانشگاه فردوسی مشهد به سمت رئیس پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی منصوب شد

ارسال شده در تاریخ :

دکتر رضا قنبـری دانشیار گروه آموزشی ریاضی کاربردی دانشگاه فردوسی مشهد با  حکم دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به سمت  رئیس پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی» منصوب گردید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد و به نقل از سایت وزارت علوم، در این حکم انتصاب خطاب به دکتر قنبری آمده است:

جناب آقای دکتر رضا قنبری

 با سلام و احترام،

 با عنایت به‌مراتب تعهد، تخصص و تجارب جناب‌عالی و بر اساس پیشنهاد معاون محترم پژوهش و فناوری، به‌موجب این حکم به سمت رئیس پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی منصوب می‌شوید.

امید است که جنابعالی با تعامل مؤثر با مدیریت استان و دستگاه‌های اجرایی استان در تأمین زیرساخت‌های لازم برای توسعۀ پارک و حل مشکلات پیش روی شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان و مستقر در پارک اقدام فرمانید.

همچنین، ایجاد روابط نظام‌مند، مؤثر و هدفمند با دانشگاه‌های استان به‌منظور ایجاد زمینه لازم برای بهره‌گیری دانشگاهیان از ظرفیت‌های پارک علم و فناوری در تجاری‌سازی دستاوردهای علمی و پژوهشی را موردنظر خویش قرار دهید.

بدیهی است در این راستا، راهکارهای مؤثر در ارتقای جایگاه پارک به‌عنوان نقطه کانونی حوزه فناوری و نوآوری منطقه باید اندیشیده شود. مشارکت و ایفای نقش مؤثر در ارتقای زیست‌بوم نوآوری و کارآفرینی منطقه و همراهی و همکاری با نقش‌آفرینان اصلی این زیست‌بوم و توجه خاص به توسعه کیفی مؤسسات مستقر در پارک در کنار توسعه کمی و حل مشکلات پیش‌روی آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

از جنابعالی انتظار می‌رود که ارتقای کمی و کیفی خدمات و حمایت‌های موردنیاز توسعه کسب‌وکار مؤسسات در بازارهای منطقه‌ای، فرا منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی در توسعه کالبدی پارک، تنوع‌بخشی به منابع مالی موردنیاز پارک علم و فناوری و افزایش نسبت درآمدهای اختصاصی پارک به اعتبارات دولتی را مورد اهتمام ویژه خود و همکاران محترم در پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی قرار دهید.

ان‌شاءالله با توکل به خداوند سبحان و پیروی از آموزه‌های اسلامی و مبانی علمی مأموریت‌ها و وظایف محوّطه را بر پایه قوانین، سیاست‌ها و برنامه‌های مصوّب دولت تدبیر و امید و طرح‌های پیشنهادی به مجلس محترم شورای اسلامی اجرا و با جلب همکاری دانشگاهیان و صاحب‌نظران در مراکز دولتی و خصوصی حوزۀ فناوری نقشی شایسته در تحقق اهداف نظام علم و فناوری ایفا نمایید.

دکتر رضا قنبری دانشیار دانشکده علوم ریاضی دانشگاه فردوسی مشهد می باشد که  دوره کارشناسی ریاضی کاربردی را در دانشگاه فردوسی مشهد  و دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری ریاضی کاربردی را در دانشگاه صنعتی شریف گذرانده است.

وی استاد برگزیده دانشگاه فردوسی مشهد در سال ۱۳۹۲ بوده و تاکنون ۴۵ مقاله در مجلات و نشریات و ۲۵ مقاله در مجامع و کنفرانس‌های معتبر داخلی و بین‌المللی ارائه کرده است.

از سوابق اجرایی وی می‌توان به معاون آموزشی – فرهنگی دانشکده علوم ریاضی دانشگاه فردوسی مشهد از سال ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۶، معاون ایجاد و توسعه واحدهای فناورپارک علم و فناوری خراسان از سال ۱۳۹۶ تاکنون و مشاور و مدیرR@D شرکت دانش‌بنیان بهپویان از سال ۱۳۹۲ تاکنون اشاره کرد.

همچنین وزیر علوم در نامه جداگانه‌ای از خدمات دکتر سید حسن علم الهدایی، رئیس سابق پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی و استاد دانشکده علوم ریاضی دانشگاه فردوسی مشهد، در مدت‌زمان تصدی این مسئولیت قدردانی کرد.

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه