عضویت انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد FUM Press در سامانۀ داوری‌های علمی Publons

ارسال شده در تاریخ :

انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد «FUM Press» به عضویت سامانۀ داوری‌های علمی پابلنز «Publons» درآمد.

در ماه مارس ۲۰۱۸، طی مکاتبات انجام‌شده از سوی مدیریت نشر آثار علمی دانشگاه فردوسی مشهد و موافقت پابلنز، انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد به عضویت  رسمی سامانۀ «Publons» در آمد و  در حال حاضر، تمامی نشریات علمی دانشگاه فردوسی مشهد در این سامانه قابل مشاهده و انتخاب است. سایر خدمات این سامانه به‌تدریج در اختیار دانشگاه قرار خواهد گرفت. این امر به داوران محترم کمک می‌کند به آسانی مشارکت‌های داوری خود را در سامانه انتخاب و تایید کنند. هم‌اکنون، 48 نشریه توسط انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد به‌چاپ می‌رسد.

سامانۀ پابلنز از جلمه سرویس‌های شرکت کلاریویت آنالیتیکس «Clarivate Analytics» است. هدف این سامانه ایجاد بستری برای پژوهشگران است که از آن طریق، فعالیت‌های داوری خود را بررسی، پیگیری، و نمایش دهند. این امکان، به‌مرور، نوع فعالیت‌های علمی داوران را مشخص نموده و تاثیر آنان را در میان همتاداوران رشتۀ تخصصی آنان نشان خواهد داد.

همچنین، از طریق نمایش فعالیت‌های داوری پژوهشگران، ناشرین عملی سراسر دنیا خواهند توانست به شیوه‌ای سریع‌تر و دقیق‌تر به داوران مطلوب خود دسترسی یابند. از طرف دیگر، این امکان به ناشران داده می‌شود که سابقه و رفتار داوران و نیز ملاک‌های ارزیابی هریک از آنان را آسان‌تر رصد و ارزیابی کنند

برای مشاهدۀ صفحۀ نشریات دانشگاه فردوسی مشهد در این سامانه به این صفحه مراجعه فرمایید:

 https://publons.com/journal/?publisher=6284

.

.

.

.

اخبار و رویدادهای دانشگاه فردوسی مشهد  را در  پیام رسان های زیر بخوانید

پیام رسان سروش:

http://Sapp.ir/fumsoroush

پیام رسان ایتا:

https://eitaa.com/ferdowsieum

 

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه