دیدار رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با رئیس دانشگاه استانبول

ارسال شده در تاریخ :

با دعوت اختصاصی دکتر محمود آک رئیس دانشگاه استانبول از دکتر محمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد وی ضمن دیدار از بخش‌های مختلف دانشگاه استانبول نشستی نیز با رئیس این دانشگاه  داشت.

دکتر محمد کافی رئیس دانشگاه با معرفی جایگاه برتر بین‌المللی دانشگاه فردوسی مشهد در ایران تأکید کرد:  برای برقراری ارتباط علمی دانشگاهی با دانشگاه استانبول محدودیتی نداریم که می‌توان به برگزاری دوره‌های دکتری مشترک، تعامل در آموزش متقابل زبان فارسی و ترکی و طرح‌های تحقیقاتی مشترک اشاره نمود.

وی رویکرد دانشگاه فردوسی مشهد را برقراری ارتباط با معتبرترین دانشگاه‌های منطقه دانست و از این منظر جایگاه دانشگاه استانبول را ممتاز معرفی کرد.

دکتر محمود آک رئیس دانشگاه استانبول نیز با اشاره به تاریخ پرافتخار منطقه خراسان و بزرگان علم و دانش که از این منطقه برخاسته‌اند روابط علمی میان ایران و ترکیه را تاریخی معرفی کرد و خواستار احیاء این روابط شد. وی دانشگاه استانبول را یکی از دانشگاه‌های برتر جهان اسلام معرفی کرد که قدمت آن به سال 1453 میلادی بازمی‌گردد و دارای 260000 دانشجو است و دارای امکانات و زیرساخت‌های مناسبی است که می‌تواند بستر همکاری‌های مشترک با دانشگاه فردوسی مشهد را فراهم آورد.

در این دیدار روسای دو دانشگاه تصمیم گرفتند تا مدیران همکاری‌های بین‌الملل دو دانشگاه زمینه‌های عمل‌گرایانه همکاری‌های مشترک دو دانشگاه را بررسی و موارد مورد قبول دو طرف در قالب یک تفاهم‌نامه آماده گردد تا  در سفر دکتر محمود آک به دانشگاه فردوسی مشهد به امضا روسای دو دانشگاه برسد.

840264

840265

 

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه