حضور رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در نشست انجمن رؤسای دانشگاه‌های آلمان و رؤسای ده دانشگاه‌ برتر ایران در کشور آلمان

ارسال شده در تاریخ :

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد، در پی دعوت انجمن رؤسای دانشگاه‌های آلمان از رؤسای ده دانشگاه برتر ایران، دکتر محمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی ضمن حضور در نشست‌های مشترک دو طرف با رؤسای برخی از دانشگاه‌های آلمان دیدار و گفتگو کرد.

در طی این بازدید که از تاریخ 23 تا 26 مهرماه 1397 انجام شد، رؤسای دانشگاه‌های برتر ایران از سه نوع دانشگاه‌های آلمان در سه شهر مختلف دیدار کردند و با رؤسای دانشگاه‌ها گفتگو داشتند. این سه نوع دانشگاه‌ها عبارت بودند از: دانشگاه فنی و مهندسی در شهر دارمشتات، دانشگاه علوم کاربردی در شهر فولدا و دانشگاه جامع در شهر ماربورگ.

در گفتگوهایی که در طی این بازدیدها علاوه بر رؤسای دانشگاه‌های مذکور، رؤسای دانشگاه‌های مجاور هم در جلسات بحث و گفتگو حضور داشتند و در ارتباط با فرصت‌ها و موانع همکاری‌ها میان دانشگاه‌های دو طرف بحث و بررسی کردند. برخی از موانعی که در این نشست‌ها موردبررسی قرار گرفت عبارت بود از: طولانی بودن فرآیند صدور ویزا برای دانشجویان و استادان ایرانی، مشکلات زبانی، موانع اعتباری و بودجه‌ای که توافق شد برای رفع هریک از این مشکلات برنامه‌هایی تدوین شود.

همچنین دکتر محمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در طی دیدارهایی با رؤسای دانشگاه‌های کشور آلمان به سطح گسترده روابط میان دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه‌های آلمان اشاره کرد و حضور متعدد دانشجویان و استادان دانشگاه فردوسی مشهد برای فرصت مطالعاتی در کشور آلمان و نیز بازدید هیئت‌های مختلف دانشگاهی از کشور آلمان از دانشگاه فردوسی مشهد نمونه‌ای از این نوع همکاری‌ها می‌باشد.

دکتر کافی یادآور شد که حضور شش تن از مدیران مؤسسات DAAD، DFG و مدیر بین‌الملل وزارت علوم آلمان در دانشگاه فردوسی مشهد و حضور ده‌ها زبان‌آموز آلمانی در مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان دانشگاه و نیز میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد از 20 نفر از استادان و دانشجویان کشور آلمان در آبان ماه سال جاری برای مدارس فصلی اقتصاد با موضوع آب و توسعه پایدار با حمایت DAAD پشتوانه مناسبی برای گسترش روابط میان دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه‌‌های آلمان پدید می‌آورد.

841112

 

 

 

 

 

برای آگاهی از اخبار و رویدادهای دانشگاه فردوسی مشهد می توانید به پیام رسان های :

سروش:

http://Sapp.ir/fumsoroush

ایتا:

https://eitaa.com/ferdowsieum

مراجعه نمایید

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه