برگزاری همایش و کارگاه آموزشی مسئولین شورای انضباطی مؤسسات آموزش عالی غیردولتی استان خراسان رضوی

ارسال شده در تاریخ :

همایش و کارگاه آموزشی مسئولین شورای انضباطی مؤسسات آموزش عالی غیردولتی استان خراسان رضوی در محل سالن شورای سازمان مرکزی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

در اجرای بخشنامه معاون وزیر و رئیس شورای مرکزی انضباطی دانشجویان در خصوص سامان‌دهی مجدد شوراهای انضباطی مؤسسات آموزش عالی غیردولتی، همایش و کارگاه آموزشی یک‌روزه با هماهنگی دبیرخانه شورای انضباطی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد و شورای منطقه 9 مؤسسات آموزش عالی غیردولتی با حضور معاونین، دبیران و کارشناسان شورای انضباطی این مؤسسات در سالن شورای سازمان مرکزی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

در ابتدای همایش پس از تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید، دکتر طیرانی رئیس دانشگاه خیام و رئیس شورای منطقه 9 مؤسسات آموزشی غیردولتی ضمن خوش‌آمد گویی به اعضای حاضر از هماهنگی خوب دبیرخانه شورای انضباطی دانشگاه فردوسی مشهد به‌عنوان دانشگاه منتخب استان در برگزاری این همایش تشکر و اظهار امیدواری نمود تا همایش‌های تخصصی در سایر زمینه‌ها مانند آموزش و ... نیز به‌صورت منظم بین مؤسسات غیردولتی برگزار و با دعوت از کارشناسان دانشگاه فردوسی مشهد هماهنگی و تبادل تجربیات صورت گیرد.

وی در ادامه از واگذاری شورای تجدیدنظر به دانشگاه منتخب استان اظهار رضایت کرد و افزود: تجدیدنظر در احکام بدوی صادره توسط مؤسسات غیرانتفاعی در دانشگاه فردوسی مشهد به‌عنوان یک مرجع بی‌طرف موجب دقت بیشتر احکام صادره می‌باشد.

دکتر طاهری معاون فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه فردوسی نیز در این همایش با ذکر سابقه تصویب آئین‌نامه انضباطی دانشجویان و شیوه‌نامه اجرایی مربوط به آن، از پیگیری و برگزاری نشست‌های تخصصی بین کارشناسان وزارت علوم، تحقیقان و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای بروز رسانی شیوه‌نامه در راستای ایجاد وحدت رویه و رعایت حقوق دانشگاهیان خبر داد.

خانم دکتر عالی دبیر شورای بدوی انضباطی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد سخنران بعدی همایش بود که ضمن خیرمقدم به حضار و اظهار خوشوقتی از حضور در جمع همکاران مؤسسات، توضیحاتی پیرامون روش شورای انضباطی دانشگاه فردوسی مشهد که مبتنی بر اتخاذ شیوه‌های تربیتی و پیشگیری از تکرار تخلفات می‌باشد را ارائه نمود.

آقای قبانچی عضو هیئت‌علمی گروه حقوق دانشگاه فردوسی مشهد به‌عنوان سخنران تخصصی این همایش به نکات مهم حقوقی در فرآیند رسیدگی به تخلفات دانشجویان اشاره نموده و ضمن ذکر نمونه‌هایی از تجربیات خود در مدت بیش از 8 سال دبیری شورای انضباطی دانشگاه فردوسی مشهد، رعایت کامل قانون و حقوق دانشجو در فرآیند رسیدگی و صدور رأی را موجب اطمینان خاطر مسئولین از سلامت و استواری احکام دانست.

همایش با ارائه کارگاه آموزشی توسط کارشناسان شورای انضباطی ادامه یافت. در این کارگاه ابتدا ضمن تحویل شناسه و رمز ورود به سامانه شورای مرکزی انضباطی نحوه ورود، تکمیل اطلاعات و قابلیت‌های این سامانه توضیح داده شد و تأکید شد برای تشکیل شورای بدوی انضباطی دانشجویان در مؤسسات در مرحله اول باید مشخصات اعضاء ثبت و به تأیید شورای مرکزی انضباطی برسد.

برنامه بعدی کارگاه ارائه مباحثی بود پیرامون فرآیند تشکیل شوراها و رسیدگی به پرونده‌های انضباطی دانشجویان شامل: اهداف، نحوه تشکیل، ترکیب و شرایط عضویت اعضاء، حدود اختیارات و وظایف، فرآیند رسیدگی به تخلفات، نحوه رسیدگی به تقاضای تجدیدنظر و نکات لازم برای ارسال پرونده‌های انضباطی به دانشگاه فردوسی مشهد.

لازم به ذکر است پایان بخش این همایش پرسش و پاسخ در خصوص مسائل جاری شوراها و تبادل تجربیات اعضای این همایش بود.

841031

841032

841033

841034

841035

841036

 

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه