برگزاری بیست و سومین نشست روسای دانشگاه‌های بزرگ (سطح یک) کشور در دانشگاه فردوسی مشهد

ارسال شده در تاریخ :

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد، بیست و سومین اجلاس روسای دانشگاه های بزرگ کشور با حضور روسای 13 دانشگاه بزرگ کشور همچنین دکتر عبدالرضا باقری قائم مقام وزیر علوم تحقیقات و فناوری، دکتر غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی و دکتر مسعود برومند معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، حجت الاسلام و المسلمین دکتر سیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و حجت الاسلام و المسلمین دکتر مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها روز پنجشنبه ششم تیرماه 1398 در سالن شورای سازمان مرکزی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

این اجلاس با خیر مقدم دکتر محمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد آغاز گردید. رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در سخنان خود ضمن ابراز خرسندی از میزبانی این نشست اظهار داشت: دانشگاه فردوسی مشهد توانسته است علی رغم محدودیتها و سختی ها مسیر پیشرفت و ارتقاء خود را بپیماید. دکتر محمد کافی با اشاره به شعار دانشگاه که منسوب به حکیم ابوالقاسم فردوسی است، خرد، دانش و راستی را سرلوحه رسالت و فعالیت های دانشگاه فردوسی مشهد دانست.

دکتر محمود نیلی رئیس دانشگاه تهران و رئیس دبیرخانه این اجلاس، دکتر باقری قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، حجت الاسلام و المسلمین دکتر عاملی رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی و حجت الاسلام و المسلمین دکتر رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها سخنرانان افتتاحیه این نشست بودند.

دکتر محمود نیلی رئیس دانشگاه تهران و رئیس دبیرخانه اجلاس در سخنان خود با اشاره به ظرفیت های تک تک دانشگاه های کشور به اهمیت همکاری دانشگاه ها و هم افزایی آنان در حل مشکلات کشور اشاره نموده و این اجلاس را نقطه عطفی برای ایجاد این همکاری دانست.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر عاملی رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی در بیست و سومین اجلاس روسای دانشگاه های بزرگ کشور در دانشگاه فردوسی مشهد در خصوص توانمندی های دانشمندان و دانشگاهیان ایرانی در رسیدن به دستاوردهای فناوری و علمی سخنرانی نمود و پیشرفتها و خودکفایی در بخش نظامی حاصل این پیشرفتها در سالهای پیش از انقلاب توصیف نمود. وی تحریم ها را نه تنها عامل بازدارنده بلکه عاملی برای پیشرفت در مسیر فناوری های نوین در ایران عنوان کرد. دکتر سیدرضا عاملی در ادامه سخنان خود گفت: دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان یکی از سه دانشگاه قدیمی کشور به طور قطع مرجع و منبعی برای توسعه کشور بوده و در آن نقش بسزائی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها نیز در ادامه این اجلاس در خصوص مسائل فرهنگی دانشگاه ها و نقش گروه های معارف اسلامی سخنرانی نمود. به گفته وی گروه های معارف اسلامی ماموریت و مسئولیت خطیری در فرهنگ سازی و پاسخ به شبهات نسل امروز که در دانشگاه ها مشغول به تحصیل هستند، دارند.

در ادامه این نشست دکتر مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری به تشریح نظام یکپارچه پژوهش و فناوری در کشور پرداخت و آن را ضروری و اثر بخش توصیف کرد. وی اهمیت اجرای این طرح را دوری از موازی کاری و همچنین اجرای پژوهش های ضرورت محور و منطبق با نیازهای واقعی صنعت و جامعه عنوان کرد.

در انتهای این نشست در نوبت صبح ، روسای دانشگاه های بزرگ کشور به طرح مسائل و مشکلات دانشگاه ها و ارائه راه کارهایی برای حل این مسائل پرداختند.

این اجلاس در بعد از ظهر همان روز با سخنان و جمع بندی دکتر عبدالرضا باقری قائم مقام وزیر علوم تحقیقات و فناوری به پایان رسید.

843091

843096

843095

843094

843092

843093

 843100

 

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه