برگزاری مراسم نکوداشت دکتر محمد فرهاد رحیمی در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد

ارسال شده در تاریخ :

مراسم نکوداشت دکتر محمد فرهاد رحیمی، استاد پیشکسوت گروه آموزشی فیزیک دانشکده علوم، در تالار سعادت دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

 در این مراسم که به همت دانشکده علوم و به مناسبت چهلمین روز درگذشت دکتر محمد فرهاد رحیمی برگزارشده بود، دکتر موسوی حرمی، استاد پیشکسوت گروه زمین‌شناسی در خصوص سجایای اخلاقی ایشان سخن گفت.

دکتر بهرام خالصه، دیگر استاد پیشکسوت گروه فیزیک نیز با اشاره به رابطه صمیمی دکتر رحیمی با دانشجویانش خاطرنشان کرد: ایشان در آموزش به محدودیت سنی اعتقاد نداشت و سعی می‌کرد که فیزیک را برای همگان فهم‌پذیر کند.

در ادامه خانم دکتر رحیمی، خواهر دکتر رحیمی به ذکر خاطراتی از برادر همزادش پرداخت و از همسر دکتر رحیمی که نقش بسزایی در موفقیت و فعالیت‌های دکتر داشته‌اند، سپاسگزاری و قدردانی کرد.

پیام دکتر معتمدی، رئیس اتحادیه انجمن‌های علمی آموزشی فیزیک ایران نیز در این مراسم قرائت شد و همچنین دکتر اقبال و آقای افخمی از همکاران و دانشجویان استاد به ایراد سخن پرداختند.

دکتر ساکت، رئیس مرکز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه نیز به‌عنوان سخنران پایانی، دانشگاه را به درختی تشبیه کرد که پیشکسوتان دانشگاه مانند ریشه‌های آن هستند. او ارزش هر درختی را به ریشه‌هایی تنومندی که در خاک دارد، دانست.

وی همچنین به تأثیر اجتماعی دکتر رحیمی اشاره کرد و گفت: دکتر رحیمی سالها پیش، این مهم را احساس کرد و با ایجاد فیزیک سرا در مشهد و برخی استان‌های دیگر به دنبال ارتباط جامعه با دانشگاه بود.

در پایان مراسم لوحی از سوی مرکز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه به خانم ملک بانو عسکری، همسر دکتر رحیمی اهدا و از زحمات ایشان در طول سال‌های زندگی با استاد قدردانی شد.

بازدید از موزه دانشگاه فردوسی مشهد توسط خانواده دکتر محمد فرهاد رحیمی و میهمانان مراسم، حسن ختام مراسم نکوداشت دکتر رحیمی بود.

گفتنی است خانواده دکتر رحیمی پس از درگذشت ایشان، کتاب‌ها، وسایل قدیمی و برخی از اسناد ایشان را به موزه دانشگاه فردوسی مشهد اهدا کرده‌اند.

mfkh97300

mfkh97400

mfkh97500

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه