برگزاری مراسم اختتامیه هفدهمین جشنواره دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد

ارسال شده در تاریخ :

مراسم اختتامیه هفدهمین جشنواره دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهدبا معرفی و تقدیر از برگزیدگان 30 بخش مختلف جشنواره روز سه‌شنبه 24 بهمن‌ماه1396 در تالار فردوسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

دکتر کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در این مراسم اظهار نمود: نتیجه این جشنواره‌های داخلی، توفیقات گسترده‌ای است که دانشجویان دانشگاه در عرصه ‌های ملی کسب می‌کنند. دانشجویانی که امروزقلم می‌زنند می‌توانند از تمرین و تجربیات خود در آینده استفاده کنند.

وی افزود: 90 نشریه دانشجویی درسطح دانشگاه فردوسی مشهد منتشر می‌شود که نشان ‌دهنده همت والای دانشجویان این دانشگاه است و از دانشجویانی که هزینه نوشتن را می‌پردازند تشکر می کنیم و تلاش می‌کنیم دانشگاه از آن‌ها حمایت کند.

دکتر منصور معتمدی، مدیر فرهنگی و فعالیت‌های داوطلبانه دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این مراسم اظهار کرد: مسئله یافتن مخاطب در دنیای امروز برای نشریات، یکی از مشکلات این نشریات است ، زیرا با توجه به سیطره و توسعه فضای مجازی، نشریات دانشجویی کار سختی را بر عهده‌دارند تا بتوانند مخاطب را جلب و جذب کنندکه تحقق این امر نیازمند خلاقیت و هنر و اندیشه است.

وی افزود:تلاش خواهیم کردجلسات آسیب‌شناسی برای علاقه‌ مندان نشریات برگزار شود تا بتوان بررسی نمود که چگونه می‌توان مخاطبان گسترده‌ای را برای نشریات در نظر گرفت.

سپس برترین نشریات دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد در بخش‌های مختلف با حضور رئیس دانشگاه معرفی واز مسئولان این نشریات تقدیر شد.

در بخش نشریات برتر در بخش علمی و تخصصی نشریه آتلیه آزاد و سیاست‌ نامه به ‌صورت مشترک موفق به کسب رتبه اول شدند و همچنین نشریه موج با کسب رتبه دوم و نشریه مسیر شغل ‌ها رتبه سوم را در این بخش کسب کرد.

در بخش فرهنگی،اجتماعی و سیاسی، نشریه وقایع ‌اتفاقیه و سیمرغ به ‌صورت مشترک موفق به کسب رتبه اول شدند و نشریه جامعه ‌پذیری و ارغنون نیز به ‌صورت مشترک موفق کسب به رتبه دوم و نشریات شبآهنگ و گنجینه ثقلین نیز به ‌صورت مشترک موفق به کسب رتبه سوم در این بخش شدند. همچنین در بخش نشریه برتر از نگاه دانشجویان در حوزه فرهنگی،اجتماعی و سیاسی نشریه وقایع ‌اتفاقیه با کسب 175 رأی رتبه برتر را کسب کرد و در بخش نشریات علمی تخصصی نیز نشریه موج با کسب 135 رأی رتبه اول را از نظر مخاطبان کسب کرد.

nashriyeh.96.5

nashriyeh.96.2

nashriyeh.96.4

 

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه