برگزاری دومین گردهمایی مدیر گروه های مهندسی کامپیوتر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی مشهد در دانشگاه فردوسی مشهد

ارسال شده در تاریخ :

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد، دومین گردهمایی مدیر گروه‌های مهندسی کامپیوتر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی  مشهد با مسئولین فناوری اطلاعات استانداری در روز سه‌شنبه 7 اسفندماه 1397 در اتاق شورای گروه مهندسی کامپیوتر دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

دکتر قائمی بافقی مدیر گروه کامپیوتر دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد، ضمن ارائه توانمندی و دستاوردهای گروه پیشنهاد‌های ذیل را برای استفاده بیشتر از شبکه علمی کامپیوتر استان مطرح کردند.

حمایت مادی و معنوی استانداری از فعالیت‌های کاربردی و حرکت به سمت دانشگاه کارآفرین،

عمومی‌سازی زمینه‌های مختلف مهندسی کامپیوتر در جامعه،

مشارکت دانشگاه‌ها در حضور فنی در جامعه و صنعت برای انجام کارهای بزرگ ملی

 بین‌المللی سازی و حضور علمی و فنی بین‌المللی.

مهندس روح‌بخش و مهندس جنتی نیز در این گردهمایی، ضمن تأکید بر اهداف شبکه علمی مهندسی کامپیوتر استان و افزایش مشارکت دانشگاه‌ها در برنامه‌های استانداری، گزارشی از فعالیت‌های انجام‌شده شامل هوشمند سازی دانشگاه‌ها، حمایت از پایان‌نامه‌ها، سامانه‌های کارورزی، مهارت‌آموزی، اشتغال‌زایی و کاریابی ارائه دادند.

در ادامه اعضای جلسه پیشنهاد‌هایی شامل تدوین یک آیین‌نامه برای شبکه علمی مهندسی کامپیوتر استان، ایجاد سامانه اطلاع‌رسانی بین دانشگاهی، برنامه‌ریزی برای همکاری پیرامون محورهای مشترک، یافتن راه‌حلی برای پارادوکس فارغ تحصیلان بیکار و فرصت‌های شغلی آزاد در مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات ارائه کردند و مقرر شد موضوعات در جلسات منظم ماهانه پیگیری شود.

لازم به ذکر است، شبکه علمی مهندسی کامپیوتر استان به ابتکار فناوری اطلاعات و شبکه دولت استان، با توجه به اهمیت بهره‌گیری از ظرفیت دانشگاه‌ها و دانشجویان حوزه فناوری اطلاعات در توسعه الکترونیک و تحقق شهر هوشمند و همچنین هدایت دانش‌آموختگان دانشگاهی به سمت کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و اشتغال پایدار، ایجادشده است.

 

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه