برگزاری جلسه هم اندیشی شیوه‌های ارتقای توان اشتغال پذیری دانشجویان در دانشگاه فردوسی مشهد

ارسال شده در تاریخ :

جلسه هم‌اندیشی تبیین و شیوه‌های ارتقای توان اشتغال پذیری دانشجویان مقطع کارشناسی روز یکشنبه 31 شهریورماه در سالن شورای سازمان مرکزی دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد، جلسه هم‌اندیشی تبیین و شیوه‌های ارتقای توان اشتغال پذیری دانشجویان مقطع کارشناسی با حضور رئیس دانشگاه، مدیران و معاونین آموزشی دانشکده‌ها و هیأت‌رئیسه دانشگاه فردوسی مشهد روز یکشنبه 31 شهریورماه در سالن شورای سازمان مرکزی دانشگاه برگزار شد.

دکتر محمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و همچنین گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار نمود: در سال گذشته سعی شد تا با ایجاد یک الگوی مناسب و برنامه‌ریزی صحیح شیوه‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه بهبود پیدا نماید و خوشحالم از اینکه در سال گذشته الگوی مفهومی آموزش که نشان‌دهنده راه و مسیر صحیح و برنامه‌ریزی‌شده آموزش در دانشگاه است طراحی و پایه‌گذاری شد.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به وجود نیروهای توانمند و پرتلاش در بدنه اجرایی این دانشگاه، سعی و تلاش و پشتکار این افراد را تحسین نمود و اذعان داشت: سخت‌کوشی و پشتکار این عزیزان باعث شد تا یک نظام آموزشی جامع و هدفمند در دانشگاه پایه‌گذاری شود که می‌تواند به تربیت نیروهای ماهر و توانمند از بین جوانان این کشور در عرصه‌های مختلف کمک نماید. وی ضمن اشاره به جایگاه ملی و بین‌المللی دانشگاه فردوسی مشهد، افزایش سطح آموزش و پژوهش در سطوح مختلف تحصیلی به‌ویژه در مقطع کارشناسی را لازم و ضروری دانست و از معاونین آموزشی دانشکده‌ها و کارکنان معاونت آموزشی دانشگاه خواست تا با تلاش و کوشش فراوان علاوه بر ارتقای سطح علمی دانشجویان، بسترهای لازم برای افزایش توان اشتغال پذیری آنان را فراهم نمایند.

دکتر محمد کافی بهبود وضعیت اشتغال پذیری و فعالیت نیروهای توانمند در بدنه اجرایی کشور را مستلزم همکاری و همراهی دولت و سازمان‌های دولتی در استان‌ها دانست و اظهار کرد: با توجه به اینکه بیش از 50 درصد از فرصت‌های اشتغال‌زایی بیرون از دانشگاه‌ها است، لازم است تا دستگاه‌ها و نهادهای مختلف کشور با ایجاد یک برنامه جامع و کاربردی از نیروهای تربیت‌شده و آموزش‌دیده در دانشگاه‌ها در بدنه خود استفاده نمایند و موجب رشد و توسعه کشور شوند. وی شیوه‌نامه ارتقای توان اشتغال پذیری دانشجویان که در دانشگاه فردوسی مشهد طراحی و تدوین‌شده است را امری مفید و مناسب ارزیابی کرد و گفت: هرچقدر بتوانیم این شیوه‌نامه را اجرایی و عملیاتی نماییم می‌توانیم در افزایش توان اشتغال پذیری دانش‌آموختگان مؤثر باشیم و لازم است تا با تجهیز آزمایشگاه‌ها و تغییر برخی از سرفصل‌های آموزشی و همچنین نزدیکی دانشکده‌ها و گروه‌های آموزشی به یکدیگر به این مهم دست پیدا کنیم.

دکتر رضا پیش‌قدم معاون آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این جلسه با اشاره به گذشت بیش از 70 سال از عمر دانشگاه فردوسی مشهد، داشتن یک الگوی و شیوه آموزشی صحیح و هدفمند را خواسته و آرزوی مدیران آموزشی در این سال‌ها دانست و گفت: در سال گذشته با تلاش و پشتکار کارکنان و اساتید دانشگاه، الگوی مفهومی آموزش بر پایه افزایش دانش، مهارت و ورزش که هرکدام نشانگر ارتباط آموزش و پژوهش، ارتباط آموزش و جامعه و ارتباط آموزش و فرهنگ است طراحی و تشریح شد و امید است تا با استفاده از این الگو بتوانیم به آموزش، پژوهش و مهارت‌آموزی بهتر نزدیک شویم.

در ادامه این جلسه شیوه‌نامه ارتقای توان اشتغال پذیری دانشجویان مقطع کارشناسی بیان شد و اساتید و مسئولین آموزشی دانشگاه در مورد بندها و اصول آن به بحث و تبادل‌نظر پرداختند و در پایان جلسه کتابی که در زمینه اشتغال پذیری مبتنی بر الگوی مفهومی آموزش توسط حوزه معاونت آموزشی دانشگاه تالیف شده بود، تقدیم ریاست دانشگاه گردید.

ارسال کننده خبر: الهی نژاد

shoraamuzesh9862

shoraamuzesh9863

shoraamuzesh9864

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه