امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه فردوسی مشهد و صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور

ارسال شده در تاریخ :

تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه فردوسی مشهد و صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور با حضور دکتر محمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد و دکتر ایمان افتخاری رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور امضاء گردید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد، دکتر ایمان افتخاری رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور و هیات همراه روز دوشنبه 8 مهرماه 1398 با حضور در پردیس دانشگاه فردوسی مشهد از مراکز پژوهشی و فناوری دانشگاه بازدید نمود و سپس در نشستی با مسئولان، تفاهم‌نامه همکاری اجرای طراحی دوره پسادکتری با رویکرد جذب دانش‌آموختگان برتر برای فعالیت‌های پژوهشی بین دانشگاه فردوسی مشهد و صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران به امضای دو طرف رسید.

دکتر احمد بهرامی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فردوسی مشهد در این نشست گفت: حرکت خوبی در کشور برای ایجاد توسعه پایدار آغازشده که این توسعه باید مبتنی بر یافته‌های بومی با مبنای علمی باشد.

وی افزود: صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور مأموریت دارد با شناسایی ظرفیت‌ها به‌عنوان مأموریت‌های پژوهشی با دانشگاه‌ها وارد تفاهم شود و در ادامه بندهایی از تفاهم‌نامه‌ها به عقد قرارداد منجر شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فردوسی مشهد افزود: با توجه به گستردگی کشور، صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران در تهران نمی‌تواند بر اساس ظرفیت سنجی‌ها، پاسخ مناسب به درخواست‌ها داشته باشد بر همین اساس با منطقه بندی کردن می‌توان مناطقی را به‌عنوان حلقه واسط بین مراکز و صندوق در نظر گرفت.

سپس دکتر ایمان افتخاری رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور اظهار داشت: باید برنامه‌ریزی‌ها به‌گونه‌ای باشد که تمرکز فعالیت‌ها فقط در تهران نبوده و در دیگر مناطق کشور نیز قابل‌پیگیری باشد.

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور ادامه داد: در بازدید از دانشگاه فردوسی مشهد مشاهده شد که بسترهای مناسب همکاری به خاطر ظرفیت‌های ویژه در این دانشگاه وجود دارد، همچنین این دانشگاه با توجه به گسترده پوششی خود در شرق کشور به‌عنوان یکی از مراکز تصدی‌گری صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور در شرق کشور انتخاب شد.

وی افزود: از دیگر برنامه‌های صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور در سال جاری تلاش برای تنوع‌بخشی بیشتر به رویکردها و برنامه‌های این صندوق است که می‌توان به برنامه‌های حمایتی از محققان رشته‌های علوم پایه و انسانی که طرح‌هایی با محوریت خانواده، سبک زندگی، فضای مجازی، حقوق شهروندی و از این قبیل دارند اشاره کرد.

در پایان این نشست تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه فردوسی مشهد با صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور همکاری درزمینهٔ اجرای 8 طرح تحقیقاتی پسادکتری ویژه، اعلام‌شده توسط صندوق امضا شد.

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه