امضاء تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه غیردولتی شام سوریه

ارسال شده در تاریخ :

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد، تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه غیردولتی شام سوریه با حضور دکتر پیش‌قدم معاون آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد و دکتر یاسر حوریه رئیس دانشگاه غیردولتی شام امضاء گردید.

رئیس دانشگاه غیردولتی شام، دکتر یاسر حوریه به همراه 14 تن از رؤسا، دانشکده‌ها و مدیران آن دانشگاه و نیز مدیرکل دانشگاه‌های غیرانتفاعی وزارت آموزش عالی کشور سوریه در دانشگاه فردوسی مشهد حضور یافتند. هیئت دانشگاه سوریه پس از بازدید از موزه، کتابخانه مرکزی، مرکز فناوری‌های پیشرفته در دانشکده حقوق و علوم اداری حاضر شدند و با دکتر جوان جعفری و تنی چند از استادان آن دانشکده در ارتباط با روابط دوجانبه گفت‌وگو کردند.

پس‌ازاین بازدید، هیئت عالی‌رتبه دانشگاه غیردولتی شام در مراسم امضاء تفاهم‌نامه همکاری میان دو دانشگاه حضور یافتند. در ابتدای این جلسه دکتر احسان قبول، مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی و امور دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه با مروری بر فعالیت‌های مشترک دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه‌های کشور سوریه ازجمله برگزاری چهارمین همایش مشترک ادبیات تطبیقی فارسی و عربی با دانشگاه دمشق، اعزام استاد زبان و ادبیات فارسی به دانشگاه دمشق از سال گذشته، بازدیدهای متعدد دوجانبه، پایان‌نامه‌های مشترک با دانشگاه حماه بر عزم جدی دانشگاه فردوسی مشهد برای همکاری با دانشگاه‌های سوریه ازجمله دانشگاه غیردولتی شام تأکید کرد. سپس دکتر رضا پیش‌قدم، معاون آموزشی دانشگاه با معرفی دانشگاه فردوسی مشهد در جایگاه یکی از دانشگاه‌های برتر ایران و منطقه به تحصیل بیش از 1700 دانشجوی بین‌الملل، در دانشگاه اشاره داشت و با اشاره به سه مسیر اساسی دانشگاه شامل بین‌المللی سازی، ارتقاء در نظام‌های رتبه‌بندی بین‌الملل و ارتباط با جامعه آمادگی دانشگاه فردوسی مشهد برای انتقال تجربیات آموزشی و دانش و فناوری به دانشگاه غیردولتی شام را اعلام کرد. دکتر پیش‌قدم با اشاره به تحصیل حدود 50 دانشجو از کشور سوریه که بیش‌تر ایشان در مقاطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه فردوسی مشهد در حال تحصیل هستند آمادگی دانشگاه فردوسی مشهد برای همکاری با دانشگاه الشام الخاصه برای برپایی دوره‌های تحصیلات تکمیلی در آن دانشگاه را بیان کرد.

دکتر حمیدرضا طاهری، معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه نیز در این نشست با اشاره به برخی از فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی دانشگاه و موفقیت‌های ملی و بین‌المللی دانشگاه در این عرصه خواستار روابط دانشجویی و برنامه‌های فرهنگی و ورزشی مشترک با دانشگاه الشام الخاصه شد.

دکتر یاسر حوریه رئیس دانشگاه غیردولتی شام، این دانشگاه را دارای رتبه نخست در میان دانشگاه‌های غیردولتی در سوریه معرفی کرد که بیش از 4000 دانشجو و 600 استاد تمام و پاره‌وقت دارد. وی با تمجید از پیشرفت‌های علمی کشورهای ایران تاریخ و جایگاه علمی دانشگاه فردوسی مشهد را قابل‌تحسین دانست و ابراز امیدواری کرد که دانشگاه فردوسی مشهد در حوزه‌های اعزام استاد، انجام طرح‌های پژوهشی مشترک، برگزاری دوره‌های تحصیلات تکمیلی با دانشگاه غیردولتی شام همکاری و همراهی داشته باشد.

 در پایان این نشست دکتر رضا پیش‌قدم معاون آموزشی دانشگاه و دکتر یاسر حوریه رئیس دانشگاه غیردولتی شام تفاهم‌نامه همکاری در بخش‌های آموزشی و پژوهشی میان دو دانشگاه را به امضاء رساندند.

 842072

842071

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه