برگزاری دومین جلسه هیئت اندیشه‌ورز ستاد علم و فناوری استان خراسان رضوی

ارسال شده در تاریخ :

دومین جلسه هیأت اندیشه‌ورز ستاد علم و فناوری استان خراسان رضوی با حضور دکتر رضوی، دبیر هیئت اندیشه‌ورز، دکتر غفوری‌نژاد مسئول دبیرخانه و رؤسای دانشگاه استان، روز سه شنبه 11 اردیبهشت‌ماه 1403 در سالن شورای سازمان مرکزی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

در این نشست دکتر رضوی گزارشی از اقدامات این هیئت از ابتدای تشکیل آن در استان خراسان رضوی ارائه کرد و گفت: هیئت اندیشه‌ورز با هدف شناخت دقیق مسائل و تدوین برش استانی، راهبری و پیاده‌سازی اسناد با استفاده از ظرفیت‌های استانی و پیشرفت همه جانبه علم و فناوری استان و با انتصاب دکتر میرزائی به عنوان رئیس هیئت اندیشه‌ورز در بهمن‌ماه 1402 آغاز به کار کرد.

دکتر رضوی در ادامه از صدور احکام اعضای دبیرخانه خبر داد و اضافه کرد: دکتر غفوری‌نژاد، عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب، دکتر زمانی، عضو هیئت علمی مؤسسه علوم و صنایع غذایی، دکتر مهارتی، عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد و دکتر سعیدی فاضل، رئیس پژوهشکده بین‌المللی امام رضا (ع) از اعضای دبیرخانه هستند که با تشکیل جلسات هفتگی سعی در عملیاتی‌سازی اهداف هیئت اندیشه‌ورز و واکاوی نظام پژوهشی استان دارند.

وی همچنین گزارشی از پاسخ دانشگاه‌های استان به درخواست معرفی اعضای هیئت علمی متخصص برای همکاری در میزهای تخصصی هیئت ارائه کرد و یادآور شد: میزهای تخصصی هیئت اندیشه‌ورز با هدف مشارکت حداکثری دانشگاه‌های استان و تدوین برش استانی نقشه جامع علمی کشور با همکاری نخبگان و اساتید دانشگاه شروع به کار خواهد کرد و امیدواریم میزهای تخصصی در راستای شبکه‌سازی و راهبری گام بردارند.

در ادامه نمایندگان دانشگاه‌های استان گزارشی از ظرفیت دانشگاه متبوع برای همکاری در میزهای تخصصی ارائه کردند و مقرر شد از ظرفیت مؤسسات تخصصی و شرکت‌های فناور استان نیز در این مهم بهره گرفته شود.

( 1 پیوست )

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه