اعزام دانشجویان خراسان رضوی به راهیان نور با مشکلات زیادی روبرو است

مشهد-ایرنا- سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد گفت: این دانشگاه در دورترین فاصله تا کربلای ایران قرار دارد و به همین دلیل برای اعزام دانشجویان از خراسان رضوی به اردوی راهیان نور مشکلاتی وجود دارد که امیدوار به حل آن هستیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مسعود میرزائی شهرابی روز سه شنبه و در نشست خبری قرارگاه شهید علم الهدی در خصوص اعزام دانشجویان دانشگاه های استان خراسان رضوی به اردوی راهیان نور با اشاره به اینکه موضوع حمل و نقل یکی از بزرگترین دغدغه ها برای برنامه ریزی در این زمینه است، افزود: بر همین اساس اردوی «راهیان نور و راهیان پیشرفت» با یکدیگر برگزار می‌شود تا ضمن تجدید عهد با شهدا، امکان آشنایی جوانان با دستاوردهای علمی انقلاب اسلامی نیز فراهم شود.

وی ادامه داد: برنامه‌های فرهنگی از اولویت‌های اصلی این دانشگاه به عنوان دانشگاه تمدن ساز برای دانشجویان است و اعتقاد داریم اگر عرصه‌های مختلف ورزشی، علمی، فناورانه و فرهنگی به خوبی به دانشجویان معرفی شود، در این مسیر نقش بسیار خوبی ایفا کرده ایم.

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: لازم است تا تامین مالی مناسبی برای رسیدن به این اهداف فراهم شود، در این راستا هماهنگی های لازم با مسوولان عالی رتبه کشور و استان انجام شده است تا شرایط مالی این دانشگاه در حد مناسب قرار گیرد.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، بین سه تا پنج درصد تعداد دانشجویان هر دانشگاه عازم اردوی راهیان نور می‌شوند و این عدد برای دانشگاه فردوسی مشهد حدود هزار نفر است.

میرزائی اظهار کرد: با هماهنگی صورت گرفته، غیبت این دانشجویان در کلاس های آموزشی برای حضور در اردوی راهیان نور، موجه محاسبه می‌شود.

وی همچنین افزود: دانشگاه فردوسی مشهد از سال گذشته در کنار اعزام راهیان نور، اردوی «راهیان مقاومت» را برای زیارت مزار شهید سلیمانی نیز برنامه ریزی کرده است.

هزینه اعزام هر دانشجو حدود ۴۵ میلیون ریال است

مسوول بسیج دانشجویی خراسان رضوی نیز گفت: در حال حاضر ۲۳۰ هزار دانشجو در ۱۸ شهرستان استان خراسان رضوی مشغول به تحصیل هستند، برای اردوهای راهیان نور حدود ۲۰ هزار نفر از این استان ثبت نام کرده اند.

رسول نوروزی با بیان اینکه دانشجویانی که تاکنون به این اردو اعزام نشده اند، در اولویت قرار دارند، افزود: سال گذشته تعداد دانشجویان اعزام شده ۶ هزار و ۵۰۰ نفر بود که امسال حدود هشت هزار و ۴۰۰ نفر به کربلای ایران اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: سه بازه زمانی از پنجم تا ۲۰ بهمن ماه، ۱۲ اسفند تا ابتدای ماه مبارک رمضان و همچنین در سال آینده بعد از عید فطر تا ۳۰ فروردین ماه برای اعزام کاروان راهیان نور به کربلای ایران در نظر گرفته شده است.

مسوول بسیج دانشجویی خراسان رضوی اظهار کرد: اردوی راهیان نور از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران یک برنامه فرهنگی بسیار بزرگ معرفی شده است که در دوران دانشجویی رخ می‌دهد، اهمیت این اردو در این است که دانشجویان با جوانانی آشنا می‌شوند که در دوران دفاع مقدس با دستهای خالی از آب و خاک این کشور دفاع کردند.

وی گفت: متاسفانه برخی از مسوولان وظیفه خود را در این خصوص به خوبی انجام نمی‌دهند و این در حالی است که اگر ارزشها به درستی به نسل جوان منتقل شود، قطعاً نقش بسیار بزرگی در آینده کشور خواهد داشت.

نوروزی افزود: در حال حاضر برای اعزام دانشجویان از خراسان رضوی به استان خوزستان و کربلای ایران مهمترین هزینه مربوط به رفت و آمد است و بر اساس برنامه ریزی انجام شده، برای هر نفر حدود ۴۵ میلیون ریال نیاز است.

وی بیان کرد: حدود ۳۰ درصد این رقم از دانشجویان دریافت می شود و بقیه آن از اعتبارات دانشگاههای استان و سایر نهاد های انقلابی تامین می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha