برگزاری نشست هیئت رئیسه دانشگاه فردوسی مشهد با مدیران صدا‌و‌سیمای استان خراسان رضوی

ارسال شده در تاریخ :

نشست هیئت رئیسه دانشگاه فردوسی مشهد با مدیران صدا و سیمای استان خراسان رضوی روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه 1403 در سالن شورای سازمان مرکزی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

دکتر میرزائی شهرابی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد بیان کرد: بالاترین قراردادهای نفتی با وزارت نفت در کشور برای دانشگاه فردوسی مشهد است.

رئیس دانشگاه ادامه داد: دانشگاه فردوسی مشهد یکی از دانشگاه‌های مهم ایران است اما با وجود این ساختار و اقتضائات موجود، کار با سختی به جلو خواهد رفت. هدف ما در این دوره این است که ساختار دانشگاه را با اقتضائات امروز بهبود ببخشیم.

حجت‌الاسلام ایمانی مقدم، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه دانشگاه فردوسی مشهد، هم از لحاظ جمعیت و هم از حیث تأثیرگذاری، از مهمترین دانشگاه‌های کشور است، گفت: اتفاقات تأثیرگذار مانند مراسم شب‌های قدر با حضور بیش‌از 3هزار مخاطب که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود، باید بازتاب رسانه‌ای شود.

دکتر رضوی، سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه در ادامه در اهمیت رسانه بیان کرد: دانشگاه‌های بزرگ را با شهرت و تأثیرگذاری اجتماعی می‌شناسند و رؤیت چنین دانشگاه‌های بزرگی با بازتاب رسانه‌ای قوی امکان‌پذیر است. اتفاقات خوبی در دانشگاه در حوزه‌های مختلف رقم می‌خورد که این موضوع می‌تواند یک الگو علمی، فرهنگی و اجتماعی در جامعه باشد.

وی افزود: خیلی وقت‌ها مهاجرت‌هایی که اتفاق می‌افتد، به دلیل عدم شناخت و معرفی و بازتاب ندادن موفقیت‌ها است.

دکتر وطن‌دوست سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه در بیان برنامه‌های مشترک دانشگاه فردوسی مشهد با صداوسیمای خراسان رضوی گفت: برنامه‌های فرهنگی مناسبتی شاخص، برنامه‌های مرتبط با انجمن‌های علمی مانند جشنواره حرکت، برنامه‌های ملی همانند جشنواره تیتر13، برنامه‌های مرتبط با کرسی‌های آزاداندیشی، برنامه‌های شاخص قرآنی و برنامه‌های فرهنگی شاخص در سطح دانشکده‌ها با همکاری صداوسیمای خراسان رضوی پوشش داده شده است و نیاز به ادامه همکاری‌ها و تقویت آن می‌باشد.

دکتر باغگلی، سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه فردوسی مشهد در ادامه گفت: همکاری دانشگاه فردوسی مشهد با صداوسیمای خراسان می‌تواند به شکل تولید برنامه‌هایی از جنس دانشجویی نیز باشد، ما می‌توانیم برای رشد دانشجویان از این طریق، اثرگذاری مطلوب را داشته باشیم.‌

دکتر بذرافشان، مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه فردوسی مشهد در بیان نقش رسانه گفت: هرچند یک بخش از اهمیت رسانه اطلاع‌رسانی است، اما گفتمان‌سازی، آموزش، فرهنگ‌سازی و نظارت از بخش‌های دیگر نقش رسانه است.

محسن نصرپور مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی گفت: تعامل با قشر فرهیخته و نخبه استان به ویژه در حوزه‌های علمی و دانشگاهی، همیشه در اولویت‌های رسانه ملی و استانی بوده است و اعتقاد ما بر این است که هر چقدر این تعامل و هم‌افزایی بیشتر شود به نفع رسانه، مردم و جامعه علمی است.

مدیر کل صداوسیمای خراسان رضوی گفت: از جمله وظایف صداوسیما در قبال دانشگاه‌ها، معرفی و اطلاع‌رسانی ظرفیت‌های دانشگاه‌ها، پخش سمینارها و کرسی‌های آزاداندیشی، معرفی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، معرفی پروژ‌ه‌های دانشگاهی، حمایت از تولیدات رسانه‌ای درباره ظرفیت و توانمندی‌های دانشگاه، تشکلات فعال دانشگاه در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، پخش مراسم‌های مذهبی در دانشگاه‌ها، نشست‌های علمی و تخصصی‌های دانشگاه، معرفی نخبگان، کارآفرینان، پژوهشگران، اساتید برجسته و پوشش تصویری مسابقات ورزشی در دانشگاه‌ها است.

محمدجواد هاشمیان، رئیس اداره روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد در ادامه بیان کرد: دانشگاه فردوسی مشهد، الحمدالله با استعداد‌ها و توانایی‌هایی که دارد، در سطح تولید برنامه‌های مستقل رسانه‌های استانی و ملی است. تصمیم ما در روابط عمومی این است که با ظرفیت‌های دانشجویی که داریم باشگاه‌های مهارتی متناسب با رسانه ایجاد کنیم.

محمود زنده‌دل، معاون فضای مجازی صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی در ادامه جلسه گفت: قطب علمی شرق کشور، دانشگاه فردوسی مشهد است و همه‌ی ظرفیت‌های علمی استان ذیل این دانشگاه قرار می‌گیرد.

وی افزود: ما چهار طبقه برنامه‌سازی داریم؛ طبقه «الف» سریال‌های تاریخی و فاخر صداوسیما است، طبقه «ب» سریال‌های شبانه و مستندهای تلویزیونی است که اگر بخواهیم کاری تولید کنیم که ماندگار باشد و ضریب نفوذ بیشتری داشته باشد، باید در این دو سطح تهیه شوند. طبقه «ج» برنامه‌های ترکیبی مجری‌محور و طبقه «د» هم برنامه‌های متکلم‌وحده است. هرچقدر از طبقه ب پایین‌تر بیایم ضریب نفوذ کمتر می‌شود.

در پایان مراسم نیز نشان ویژه دانشگاه فردوسی مشهد به رئیس صدا و سیمای استان خراسان رضوی اهدا شد.

p1

p2

p3

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه